Ochrana a podpora zdraví I

Jako další jsem se rozhodla vzít si na mušku předmět Ochrana a podpora zdraví. Muhahaaa, těšte se!


Nechci působit jako moc velký hejtr, ale tento předmět je naprostá zbytečnost. Jelikož je zařazený v nové akreditaci, budete ho muset úspěšně udělat. 

V průběhu semestru budete mít prvních 5 týdnů přednášky. Bude jich celkem 5 a postupně se začnou docela dost vylidňovat. Rozhodně vám doporučuji jít se podívat na přednášku z Epidemiologie od paní doktorky Zavřelové, která jako jediná stála za to, byla zajímavá a opravdu to souviselo s medicínou. Přednáška je myslím až ve 4. nebo 5. týdnu, kdy už tam skoro nikdo nechodil, takže doporučuji si to pohlídat a jít se kouknout. Na úvodní doporučuji taky zajít, protože se dozvíte něco málo k organizaci a zkrátka, na ty úvodní se chodí vždycky. Jinak si udělejte dle svého uvážení, já vás nechci k ničemu navádět. Já byla asi na třech a v polovině té třetí jsem se šla raději učit anatomii do knihovny.

Současně budou přes semestr probíhat také cvičení. Jedenkrát za 14 dní. A neodpustí vám vůbec nic, protože je vyžadovaná 100% docházka a absence vůbec netuším, jak se řeší (pravděpodobně náhradou s jinou skupinou). Velice to nasírá, protože poslední cviko je v průběhu pitevních týdnů. Nechci ani psát, jaké s tím letos byli zmatky, jaké emaily nám chodili ze studijního, prostě děs. 
Takže za mě vám velice doporučuju, abyste se vykašlali na normální docházku v pitevních týdnech, ale přidali se k nějaké skupině hned na začátku pitev, ať to máte z krku! Když bude v učebně místo, máte vyhráno, když ne, bohužel tam budete muset jít jindy, v nejhorším případě s vaší skupinou.
My to měli letos fakt na hovno, protože nám dali naše cviko na pátek, poslední den pitev, kdy bylo naše přezkoušení a ze studijního přišel email, "že si to máme domluvit na pitvách, ale tu docházku musíme prostě splnit". Nakonec jsem to udělala tak, že jsem na OaPZ šla hned první den pitev s jiným kruhem a všechno to v pohodě vyšlo. Sami nám na posledním cviku z OaPZ řekli, ať se přidáme k jiným skupinám. 

Asi bych měla zmínit něco k náplni tohoto předmětu - hm. Nenaučíte se nic nového. Úvod je "povídání" a úvahy, dále následuje blok statistiky, což je neužitečná nuda, nikdy to v životě neuplatníte, jedna hodina je pak zaměřená na papíry, které doktoři musí vyplňovat a pod které úřady to spadá (za tu dobu než vystudujete, se to ještě 10x změní a stejně si to do šesťáku nemáte šanci zapamatovat) a poslední část je výživa a té mám upřímně docela plné zuby, obzvlášť, když to vyučují lidé, sice mladí, ale neústupní v názorech a naprosto přesvědčení o své pravdě. 

No a to je celé. Když přetrpíte těch 7 cvik, dostanete zápočet. V této fázi vám blahopřeji.

Termíny na kolokvium z OaPZ jsou potom velkokapacitní (135 lidí na termín cca). 

Dostanete test, kde je 20 otázek. Odpověď je jedna správná. Strhávají se body (-0,5 bodu za špatnou odpověď) a po novém, musíte mít 11 bodů na to, abyste uspěli. Původně byla hranice 14 bodů, ale kvůli tomu, že OaPZ měla větší úmrtnost než anatomie a pravděpodobně také kvůli našim stížnostem v předmětové anketě tu hranici nakonec posunuli na 11 bodů.

Testy jsou stupidní - otázky typu:

Kolik kg ryb se spotřebovalo v ČR na hlavu člověka v roce 2014?

a) 8,2 kg
b) 5,5 kg
c) 12 kg
d) 3,6 kg


Ty ryby si budu snad pamatovat do konce života. A nejhorší je, že když to nevíte, tak to prostě tipnout nemůžete, protože se vám ty body odečtou. Zkrátka jsou to čísla, co se šprtáte nazpaměť, jak kdyby to k něčemu bylo. 

Opisovat nedoporučuji, i když jsou to takové velkokapacitní termíny, a i když to k tomu svádí, protože vám řeknou, že na výpočet příkladů můžete používat kalkulačku na mobilu. 
Já bych na to neměla odvahu. Opisovat na gymplu je trošku něco jiného než na výšce, kde vás navíc hlídá v učebně cca 6 lidí a ani nemáte pořádně přehled, kde stojí, je to ale samozřejmě také na vás. Dá se to vyřešit i mnohem elegantněji - dozvíte se časem.

A poslední věc jsou zdroje, ze kterých jsem se učila - byly to pouze prezentace ze cvik a z přednášek, které nám v průběhu semestru dali do ISu. Ty jsem si stáhla a prošla, jiné zdroje k tomu ani nejsou. Doporučují ještě nějaké kapitoly ze skript statistiky, dle mého názoru je to naprosto zbytečné, ale udělejte si podle sebe.

Pokud byste měli nějaké otázky, či nové postřehy k tomuto předmětu, neváhejte mi napsat. Vše jsem napsala naprosto upřímně, dle svého nejlepšího vědomí a svědomí, ale z předmětu OaPZ jsem si neodnesla bohužel vůbec nic. A poslední perlička - tento předmět je na 4 semestry, takže se s ním opět potkáme ve 3. ročníku a můžeme jen doufat, že už to bude lepší.

Komentáře

  1. jak dlouho ses učila na test z ochrany? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, jednou jsem projela prezentace (takže tak hoďku a půl?), psala jsem ten den opravku testu z biologie a to byla pro mě priorita než OaPZ no a dala jsem to jen skrz to, že nám snížili hranici (ale na rozdíl od vás se nám odečítaly body). Na tvém místě bych to určo prošla důkladněji, to moje byla fakt nouze a jen, že jsem to šla zkusit :)

      Vymazat
  2. Ahoj, kde najdu prosím všechny statistické údaje? Kolik kg ryb připadá na hlavu, litru alkoholu, počet narozených dětí a tak? Nikde to nemůžu najít a je to prý v testu :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel fakt netuším, jak to teď máte, my to měli všechno v prezentacích v ISu :/

      Vymazat

Okomentovat