3 týdny za mnou, aneb 90 dní do zkouškového :)


Tento týden se vyvíjel v tom duchu, že už máte všeho plné zuby a nejradši byste jen spali, nebo čučeli do zdi, ale jak se říká, všechno zlé je na něco dobré.
Opravdu optimistický start byl v tom, že rodiče onemocněli, tím pádem jsem se fakt bála, abych to nechytla taky. Naštěstí z ovoce, zeleniny, ale samozřejmě také potravinových doplňků na podporu imunitního systému (když už to máme doma), jsem si asi vzala to potřebné, abych tuhle bakterii nedostala, i když mi v pondělí bylo fakt zle.
Tím pádem jsem se vykašlala na angličtinu a jela hned po histologii domů.




Anatomie
Také jsme měli první přednášky z neuroanatomie. Celá anatomie je to, co mi v poslední době docela nedá spát, ale snažím se být pořád v pohodě, i když spíš nejsem. Nějak to dopadne a já věřím, že to bude fajn. Neuroanatomie je dost o pochopení, ale samozřejmě také o naučení. Až teprve po přednášce jsem věděla, jak se mám učit nervové dráhy a dokázala si představit, co to vlastně je a jak to jde. Ještě pořád jsem si neudělala harmonogram, protože se mi fakt nechce, nicméně, začala jsem opakovat (učit se?) GIT. Došla jsem po hltan a zatím jsem si přišla docela, že to umím. Samozřejmě až na inervace a prokrvení, které po nás chcou jen k některým částem. Snažím se to už učit přesně podle zkouškových otázek a je to mnohem lepší.
Trochu mě štve (a to jsme zkonstatovaly i se spolužačkou), že nám tento semestr dali tříhodinové cvika na pitevně. Na těch preparátech k neuro toho totiž z vnější stavby moc vidět není a je docela škoda, že tam musíme trávit tolik času, když tam ani moc nemáme co dělat. Minulý semestr jsme měli kosti a tam bylo toho popisování spousta. Kdyby nám to vyměnili a minulý semestr bychom měli dvě hodiny a letos tři, bylo by to úplně ideální! Nicméně jsme se s doktorem domluvili, že od příště začneme opakovat i orgánové soustavy a lebku. Teď nás čeká dýchací, tak snad to stihnu. Dnes od rána projíždím tu lebku, protože jsme se s kámoškou domluvily, že v úterý zajdeme do kosťárny na to zase kouknout. Jsem sama sebou dost překvapená, protože si to docela pamatuju a dochází mi ty souvislosti, jakože co kterým kanálkem prochází. Tak snad to bude už jenom lepší a lepší a stihnu zopáknout i tu dýchácí. Na neuro se mrknu, abych věděla co a jak, ale obávám se, že se to stejně teď nestihnu všechno učit. To bych snad vůbec nespala a to by teda nešlo :)
A samozřejmě velká výzva budou letošní pitvy, které doufám zvládnu. Docela jsem zvědavá s kým je budeme mít a fakt se netěším na ten smrad při 30ti stupňových vedrech. Spoléhám, že to klimatizace zvládne!
Vypůjčeno z Humor na LF MU
V histologii jsme psali první test. Naše MUDr. si vybrala 10 náhodných lidí z kruhu podle kartiček. Já jsem nebyla. Na jednu stranu jsem ráda, na druhou mě to štve, protože bylo lehké téma. Počítám s tím, že v pondělí budu vyvolaná, takže na to chci fakt pořádně kouknout, ať to dám všechno bez problémů. Histola je pořád v pohodě, jediné, co mi strašně vadí je, že nemůžeme 3 hodiny pít. Maximálně o přestávce, ale i tak prostě. Já jsem na vodě skoro závislá a nedělá mi to moc dobře. Ani v anatomii ne. Od příštího týdne to budu řešit nějakým ionťákem a snad to bude lepší. A musím velice pochválit olomoucké skripta z embryologie, protože mají krásné obrázky, tak snad i rozsah bude dostačující. Ještě jsem na to tak detailně nekoukala.



No a potom jsem se vykašlala na angličtinu, protože mi fakt bylo blbě. Když jsem přijela domů, naměřila jsem si skoro 38 teplotu a šla jsem spát. V úterý jsem byla celý den doma, nejela jsem na přednášku a trochu jsem ležela, ale byla jsem fakt v pohodě, jak kdyby mi nic nebylo. Potom přijela babička s dědou, příjemné rozptýlení. Bohužel mí prarodiče ať už od mamky nebo od taťky, jsou z daleka, takže se tak často nevídáme. Vždycky přijedou na pár dnů k nám nebo jedeme my k nim.

Ve středu byla biologie, nic nového, akorát bych se už měla pomaličku začít připravovat, protože kontrolní testy klepou na dveře. Ten letní semestr je fakt docela energický a má teda mnohem rychlejší spád. Čas prostě letí a letí.

Další kapitolu, kterou jsem chtěla otevřít je já a běhání. Začala jsem už před nějakou dobou, ale konečně jsem se odhodlala k tomu,abych si do svého smartphonu stáhla aplikaci Endomondo, která mi měří vzdálenost a další věci a říká mi něco ve smyslu - jsi sračka, musíš pořádně makat!

Sousoší "Rusalky" u nás ve vesnici. Zrovna jsem se snažila popadnout dech :)
Samozřejmě je to veliká motivace, pořád se zlepšovat a je mi skvěle, když druhý den cítím, jak mě něco bolí, a že třeba nemůžu ani sejít ze schodů. Doufám, že to vydržím a nebude to jen jednorázová záležitost. Jen bych chtěla, aby bylo sluníčko, to je vždycky úplně skvělé. A taky to teď potřebuju kvůli tomu, abych si vyčistila hlavu od školy a od učení a pomáhá to. Velkou motivací jsou pro mě taky mí běhající kolegové - medici (Bloncka, Medička z HK) a samozřejmě potom spolužák, který mi posílá provokativní, ale přesto krásné fotky z jeho 15ti km běhů.
A víte co je snad nejvtipnější? Když se někde jen slovem zmíníte o tom, že jste byli běhat, nakazíte tím minimálně další lidi ve vašem okolí, kteří vám potom nadšeně říkají, že byli běhat taky a to je na tom to nejkrásnější, nejlepší a nejušlechtilejší.
Až budu menší sračka, tak se možná i pochlubím, jaké to má na mě dopady a co jsem už všechno zvládla či nezvládla. Každopádně v tu středu jsem si dala takové 5,5 kilometrové kolečko kolem naší vesnice, ze kterého jsem uběhla necelých 3,5 km a zbytek jsem šla pěšky, protože jsem nemohla. Nebyl to takový ten stav na infarkt, to ne (wow, pokrok!), spíš mě docela bolely kotníky z asfaltu, cítila jsem, že mi tuhnou stehna, ale NEJVĚTŠÍ problém je dýchání. Tak jsem si řekla, že už víc to hrotit nebudu, stejně jsem běžela ještě víc než jsem měla v plánu a byla jsem překvapená, že MŮŽU. Je to fakt krásný pocit, doufám, že ho všichni znáte, protože já ho opravdu do teď neznala.
Technická poznámka - když jsem šla chůzí, dala jsem vždycky pauzu, proto ten čas a trasa ;)
Někdy zkusím jít běhat (možná zítra) i s přítelem, ale to je úplně jiná úroveň, takže s ním se mi chodit moc běhat nechce.
A když už jsme u toho běhu, samozřejmě se snažím doplňovat jídlem se zeleninou a výrazně omezit sacharidy, ne vždy se to však podaří, například dnes jsem docela zhřešila.

Ale i tak to byla dobrota!
A ve znamení čeho se nesl čtvrtek? Oznámeného testu z latiny a krásného cvika z anatomie a samozřejmě jsme se spolužačkou neotálely a naši týdenní depku šly zapít do čajovny. Zeleným čajem a výbornou dýmkou.
Čajovně Leyaly klidně udělám zdarma reklamu! Pokud budete někdy v Brně, na 100% tam zajdite. Je to asi nejlepší čajovna v jaké jsem kdy byla, hlavně co se týká kvality vodní dýmky. Prostě luxus a je to tam nádherné!
Oficiální fotka čajovny z facebookových stránek "Čajovna Leyaly"
A taky si neseme zážitek - velice nás to překvapilo. Když jsme do čajovny přišly a konečně jsme se usadily, vybraly si dýmku a čaj, přišla za námi obsluha. Milý a usměvavý člověk, který nám radil s výběrem tabáku i minule. A tak jsem začala...
"No, takže my si dáme dýmku," když v tom mě přerušil.
"Slečny a víte, že vodní dýmky nejsou vůbec zdravé?"
...výraz absolutního překvapení a žádná reakce z mé strany, ale Janča naštěstí pohotově přikývla a řekla: "Jasně, že víme."
Já čekala, že bude následovat věta: "Tak prosím, občanky," ale k mému překvapení se jen usmál a řekl: "Tak teda ok." a pokračovaly jsme ve výběru.
Docela nás to obě zarazilo a přišly jsme si, že máme na čele napsané MEDIČKY (:D).

Ano, jsme medičky, rády kouříme vodní dýmky a víme, že to nezdravé, no a co? Každý člověk dělá občas něco nezdravého. Bylo to úsměvné a rozhodně nám to vynahradilo to, že dýmka byla VÝBORNÁ jako obvykle.
Na slušňáky :P
Potom jsme navštívily další brněnský obchůdek, kam jsem se už delší domu moc chtěla podívat - Cupcakekárnu na Svoboďáku a teda musím říct, že to byla největší lahůdka a rozhodně to nebyla moje poslední návštěva.

A na tohle bych chtěla upozornit. Opravdu je to tak, cupcake is not muffin :)
Vlevo mrkvový a vpravo Míša (tvarohový)
Mňamka a dokonalost!
Na cupcakekách můžu ocenit to, jak neskutečně jsou lehké! Nemám ráda těžké krémové zákusky, protože mi z nich většinou vůbec netráví, kdežto, když si jako dezert dáte jeden lehký cupcake (a přitom klíďo s máslovým krémem), není vám vůbec zle, chuť máte uspokojenou a úplně to stačí.
O víkendu zkusím provést můj první domácí výtvor - 12 cupcakes (mám formu), brownie těsto + tvarohový krém. Tak mi držte palce, ať mám něco na posilněnou k té anatomii. 
Jinak za ten spam fotek se omlouvám, ale ty cupcakes jsou prostě LOVELY! 
Dokonce jsem se včera večer odmítla sníst, abych si je dnes - za dobrého světla, mohla vyfotit pro vás na blog :D Už mi z toho focení docela hrabe, ale stejně se mi to pořád moc líbí!

Skvělý a nejúžasnější foodblog, který znám, peču z něj a ráda experimentuju je tenhle ! Takže šup, šup, určitě koukněte :) Je zaměřený na sladké, ale to hned poznáte.

A dnešní páteční volno bylo "spešl" kvůli návštěvě nemocnice, kde jsem byla s mámou na rentgenu plic, naštěstí já jen jako odvoz a doprovod a máma na vyšetření. Ale je v pořádku a to jsem moc ráda! Bylo to super, připadala jsem si tam fakt dobře a už se moc těším, až budeme mít konečně praxi a dostanu se dál než do čekárny :) Na druhou stranu v podobě pacienta bych tam také skončit nechtěla, ale to si někdy nevyberete. 
Takže bakteriím zdar! Snad už to bude u nás OK.

Už za rok! :)
To bude z mých zážitků z minulého týdne asi vše, ještě sem dám přehled toho, co mě čeká tento semestr, abyste byli vy i já v obraze:

- 4 průběžné testy z histologie (náhodný výběr)
- 30.3. - 1. průběžný test z biologie
- 31.3. - Půlsemestrální test z latiny

... a dál bych to zatím neřešila :) Ještě by tam měl být midterm test z angličtiny spolu s writing (motivační dopis), prezentace z angličtiny (téma ještě nebudu prozrazovat, ale je to něco k čemu mám docela vztah, potom napíšu samostatně článek), prezentace z latiny a dále další testy, ale to je ještě relativně daleko.

A jak jste si určitě všimli (všiml si i kolega Zhrzený), začala jsem fotit. Všechny fotky, pokud není uvedeno jinak, jsou od teď moje a já doufám, že se vám líbí. S přítelem jsme si před dovolenou pořídili super foťáček, tak proč toho nevyužít. Navíc takovou "reportážní" fotografii mám docela ráda a někdy fotka řekne více než slova (doufám, že slintáte nad mýma cupcakekama a doufám, že tak hezké budou i ty, co budu dělat přes víkend, haha :D)

Úúúúúplně na závěr, pokud jste to teda dočetli, mám na vás dotaz:

BAVÍ VÁS JEŠTĚ VŮBEC MÉ ČLÁNKY?

Myslím, takové to týdenní shrnutí událostí, nebo i to, když píšu o jednotlivých předmětech a něco navíc. Nebo je toho na vás moc a měla bych psát, například, jako Bloncka, jedno větší shrnutí za měsíc?
Budu moc ráda, když mi poskytnete feedback, ať mám či nemám další motivaci! :) (nebo ať se trochu uklidním) :D.

Mějte se krásně, užijte si víkend, ať už odpočinkový nebo učící (jako já) a brzy se zase ozvu!

Zatím nadšená medička 

Komentáře

  1. Nezmiňuj u zkoušky z histoly, že ses učila embryolu z olomouckých skript.

    OdpovědětVymazat
  2. Cupcakekárnu jsem navštívila v úterý.... Dala jsem si red velvet cupcake. Rozhodně tam budu muset zajít znovu :) a já hlasuju pro týdenní shrnutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děěkuji za feedback :) A ano, je to tam úplně boží! Já dnes pekla první svoje a vypadají úúžasně, skoro jako s cupcakekárny :P

      Vymazat
  3. Tvoje články mě baví furt stejně a možná ještě víc. :) Vždy se těším na nový... O to víc že jsi z brněnské LF, je to zajímavý pocit číst blog někoho, koho jsem možná na kampuse potkala na chodbě, ani o tom nevím. :D Fandím ti už dlouho, jen tak dál ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, děkuji! :) Jsem moc ráda, aspoň je to k něčemu dobré!
      Jééé :D Já si taky tak někdy říkám, když jsem v knihovně nebo na chodbě, kolik lidí, co mě míjejí o mně ví :D Je to zvláštní pocit :)

      Vymazat
  4. Já taky hlasuju pro týdenní shrnutí, baví mě to číst a moc se mi líbí, jak to prokládáš těma obrázkama, i když po přečtení dnešního článku mám plnou hubu slin a lednici prázdnou :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D :D :D Promiň! :D
      A jsem moc ráda, že se ti články pořád líbí, já mám vždycky hodně co říct a přitom mi někdy přijde, že je to o ničem, ale jsem ráda, že vám to tak nepřipadá :)

      Vymazat
  5. Články jsou super, ale v tomhle se mi nejvíc líbily ty muffiny :) ....hahahah doufám, že ses chytla, CUPCAKEES samořejmě :D

    OdpovědětVymazat
  6. My cupcakeárnu asi nemáme, zato jsem byla v Cross Cafe na čokoládovo-čokoládovým dortu a čokoládovým krémem a uslintávám ještě teď... :D Sladkosti jsou palivo mýho života! :D
    Týdenní články jsou super, aspoň trošku odfrkneš od školy :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíši,to zní až moc sladce,kaloricky,ale hlavně těžce! :D Věřím,že je to dobrota,ale já bych to asi nestrávila! :D Ano, bez sladkostí by to nešlo,i když se snažím vybírat ty zdravější (aspoň trošku :D). A děkuji za feedback, máš úplnou pravdu :)

      Vymazat

Okomentovat