Startujeme první semestr na medicíně! :)

21.9. mi oficiálně začíná semestr jako medičce a já už se nemůžu dočkat! Hned na začátku prázdnin jsem si od kamaráda, co jde teď do třeťáku sehnala učebnice a skripta, co budu potřebovat a něco málo jsem se začala učit i o prázdninách (hlavně z anatomie). Tento semestr mám 5 předmětů:


Biofyzika - tento předmět je jen na jeden semestr a bohužel/bohudík? ho před nebo po Vánocích, podle toho, jak se zadaří, SNAD ukončím. 2x týdně máme přednášky, na které ještě nevím, jestli budu chodit, uvidím podle toho, jak mě to bude bavit a přijde mi to užitečné. Potom máme každý týden cvičení asi na 3 hodiny, kde máme vypracovat protokol a být seznámeni s daným tématem. Na biofyziku jsem už trochu zvyklá, protože jsem ji měla v očesané formě i na nutričním. Na konci budeme psát zápočtový test a zkouška se skládá ze dvou částí - test na PC + ústní část. Vyžadují po nás tuto učebnici

http://www.megaknihy.cz/185906-large/lekarska-biofyzika-a-pristrojova-technika.jpg?ts=1431245226
už ji mám doma asi půl roku, protože jsem si ji kupovala ještě na nutričním a sem tam jsem do ní koukla před cvičením. Bakalářské obory mají jinou, méně podrobnou učebnici, ale když jsem se hlásila na medicínu, tak jsem si koupila rovnou tuto.

Biologie - biologii jsme taky měli méně podrobnou na nutričním. Mělo by to být na stejné brdo, akorát nám přibyly cvičení. Na to jsem docela zvědavá, i když tam pravděpodobně nebudeme pitvat žáby (:D)... Potom máme ještě nepovinné přednášky a povinný seminář, který je něco jako přednáška. Budeme psát 2 průběžné testy a na konci 2. semestru nás čeká písemná zkouška. Docela nevím, co mám od té biologie očekávat, tak se nechám překvapit. Ještě ani nevím, co doporučují jako učebnici, ale pravděpodobně opět Albertse.

http://knihy.abz.cz/imgs/products/img_284952_orig.jpg
Angličtina - angličtinu jsem na nutričním neměla, takže opět nevím, co od ní mám očekávat. Naše skupina bude mít úplně mladou vyučující, o kterém jsem slyšela, že prý je dobrá. Zkouška má být na úrovni B2 na konci 2. semestru. Opět budeme psát nějaké průběžné testy a upřímně, po roce bez angličtiny se na ni i těším! Potom napíšu víc :) And by the way, vůbec netuším, co po nás budou chtít za učebnici :D

Latina - latina byla minulý rok super! Měli jsme skvělou učitelku, která bohužel letos nemá ani jednu skupinu mediků, takže se k ní nemůžu vetřít a hrozně mě to mrzí, protože byla fakt nejlepší! Latina není až tak jednoduchá, je tam strašně moc deklinací a typů skloňování, takže když se to neučíte průběžně, je z toho potom jeden velký zmatek. Letos mám v plánu učit se to opravdu průběžně a poctivě (sama jsem zvědavá, jak dlouho mi to vydrží :D). Doufám, že učitelka bude taky fajn a mám koupené tyto skripta klik :)

a to nejlepší na konec 

Anatomijééééééé ... - tohle bude porod. Když jsem viděla ty skripta a kolik toho všeho je, tak jsem si řekla, to bude úplně v klidu (:D)... přece se to dá naučit. Ne, není to v klidu. Je konec prázdnin a já sotva umím kosti.... Je to čistě jenom o paměti, šprtání, memorování a ničem jiném. Není tam žádné logické odvození. Musím říct, že hodně mi pomáhá latina, protože už vím, že třeba trochanter je chocholík, takže si myslím, že mám určitou, nepatrnou výhodu. Ale je to těžké. Donutit se. Neskutečně. Bolí to a to jako fakt! A to škola ještě ani nezačala... Achjooooo....
No, každopádně "mám radost", protože mám v Brně vrátili anču na 2 semestry, místo na 3, takže příští rok v tuto dobu to už budu mít, jak se říká, za sebou. Doufám, že JEN tu anatomii a nic jiného, chápete, jak to myslím :D ...
No nic, jdu se učit, učit, učit a učit. Od 14. - 18. 12. máme první pitvy a těch se teda nemůžu dočkat! Jinak máme ještě anatomii ve formě přednášek a seminářů, kdy si všechno budeme prohlížet a učit se a psát nějaké kontrolní testy, nejspíš... myslím, že to radši ani nechci vědět. Ale co, pokud zvládnu tu vyj****** biofyziku, tak už zvládnu všechno! 
A tady je má sbírka učebnic do anatomie

http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/7380/7380030-sobottuv-atlas-anatomie-cloveka-1.jpg

Sobotta podle mě rozhodně mnohem lepší než Netter, ale asi záleží na vkusu :)


http://obchod.ronnie.cz/data/img/v/1590_1.jpg
Skvělý na procvičování

http://img2.hyperinzerce.cz/x-cz/inz/10153/10153292-prodam-anatomicky-atlas-sinelnikov-dily-i-ii-iii-1.jpg

Sinělnikov je něco jako rodinné historické dědictví, protože si ho kupoval v 80. letech táta, když chtěl jít studovat medicínu (nakonec vystudoval farmacii a dodnes toho lituje, bohužel tehdy to nebylo tak jednoduché... :/ )

A potom mám ještě všechny možné brněnské anatomické skripta, které mi přijdou super klik :).
Čiháka si asi kupovat nebudu, možná si ho půjčím z knihovny. Nevím, jestli dělám, nebo nedělám chybu, to uvidím časem, ale kamarád, co mi to prodával říkal, že se učil jen ze skript a má za BÉ... takže opravdu uvidím :)

+ abych nezapomněla ještě mám topografii a rentgeny...

A jízda může začít!!! Jupí jéééj :)) 


Komentáře

  1. na Anču bych vedle Soboty nebo Nettra (kterého do češtiny překládal prof. Páč!) doporučoval Yokochiho altlas, aneb ledna fotka je za tisíc slov (a obrázků)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, o tom jsem taky slyšela :) myslím,že ten atlas má teta (taky doktorka), tak si ho od ní půjčím a mrknu na to :) Nettera překládal Páč do češtiny? Wow! :)

      Vymazat
  2. Ahoj, vím, že je to asi hodně osobní a nevím, jesli mi odpovíš u staršího článku na komentář, ale chtěla bych se zeptat, proč tvůj tatínek (jak píšeš) lituje, že studoval farmacii? Já jsem se totiž dostala na farmacii i medicínu a docela váhám, kam se dát...
    Mockrát děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, chci se zeptat, jestli stačí na Anatomii ty doporučené skripta a není potřeba Čihák 1-3? Díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čauky, nene, Čihák opravdu není potřeba a dá se kdyžtak půjčit v knihovně. Na skriptech je akorát trošku blbé to, že se každopádně musí doplnit atlasem, protože v nich nejsou žádné obrázky :)¨
      Ze skript budeš potřebovat - Anatomie pohybového systému člověka, Anatomie člověka II, Anatomie člověka III (Páč) - už se neprodává, ale dá se stáhnout na uloz.to a vytisknout a potom Základy neuroanatomie a nervových drah I a ještě je určitě využiješ učebnici Základy anatomie 5 - Anatomie krajin těla od Grima :)

      Vymazat

Okomentovat