Předměty: 1. ročník, letní semestr

Pomalu, ale jistě, půl rok na medicíně je skoro za námi a já jsem se proto rozhodla shrnout předměty, které mě v Brně čekají ve 2. semestru prváku :)
Jsou dva a opravdu doufám, že je budu zvládat. Druhý semestr začíná 22. února jééj...

https://inklingations.files.wordpress.com/2015/12/books.jpg
Samozřejmě budou pokračovat i předměty, co začaly v prvním semestru (teda kromě biofyziky a první pomoci).
Myslím, že bych měla zmínit pár slov k té první pomoci. Já ji měla uznanou z nutričního, takže jsem ji už nedělala, ale vydoluju informace od spolužačky a něco k ní napíšu, aby to pro další generace nebylo matoucí, protože v PRVNÍM SEMESTRU PRVÁKU JE I PRVNÍ POMOC. Uf, vyčerpávající...

Tak jsem se teď trochu zamotala. No, každopádně ve druhém semestru pokračují z prvního semestru tyto předměty:

Anatomie
Latina
Angličtina
Biologie

Všechny ukončujeme zkouškou. Anatomie, ta si snad zaslouží i samostatný článek. Zvýšili nám hodinovou dotaci (3 hodiny přednáška, 3 hodiny seminář), pitvy máme 2 týdny (hlava, krk, hrudník, břicho) a na konci opět přezkoušení tak, jako v prvním semestru. Říká se jim velké pitvy. Kdo nemá splněné ty malé (dostal eFko), opraví si zároveň s tím v té době i malé pitvy. Potom nás samozřejmě čeká zkouška. Ta se skládá z testu a pokud ho splníme, taháme 4 otázky + RTG snímek. Nemůžu se dočkat, opravdu... Ale víc později :)

Latina, tak ta je písemná i ústní, kdo udělá písemnou, jde na ústní, vůbec ale netuším, jak to má celé probíhat, ani co nás čeká ještě v průběhu semestru, takže opět napíšu průběžně.

Angličtina, no, v průběhu semestru budeme mít ve dvojicích 15 minutové prezentace (jedna z částí zkoušky), pak opět nějaký průběžný testík a nakonec zkouška, opět písemná a ústní část, detaily zatím nevím - doplním až budu psát samostatně k předmětům, tohle je jen přehled.

Biologie je snad jediná, kde je zkouška JEN písemná. Ve cviku budeme psát zase 2 průběžné testy, jak v prvním semestru a potom nás čeká ten závěrečný "test", který je složený s různých otázek a tvrzení a my máme odpovídat ANO - NE - nevím. Za správnou odpověď +2 body, za špatnou -2 body a za nevím -0,5 bodů. Maximum je 200 bodů (myslím je 100 otázek, ale jistá si úplně nejsem) a hranice je 68 bodů, takže to snad nějak půjde :) Jinak je to z celého roku, z přednášek, seminářů i cvika.

A teď ty nové dvě perličky...

Histologie a mikroskopická embryologie neboli "histolka" - samozřejmě to berte jako vtip. Já sama jsem celá žhavá na tento předmět, když čtu ty články od starších kolegů nebo od kolegů z jiných fakult, kteří mají histologii od 1. semestru. Nakoupit 50 odstínů růžové a jedem. Zavedli nám takovou novinku (prý to teda měli letos i druháci před náma, ale do teď to nebylo). Přes semestr se píše 5 testů (asi náhodně vybraní lidé a každý v jiné hodině) a musíme ty testy napsat každý nad 50%, abychom prošli. Oprava je možná pouze 1x. Když to zvládneme, máme zápočet, když ne, musíme psát ve zkouškovém zápočtový test z celého semestru. Takže bomba :D Jsem zvědavá, jak to budu všechno zvládat ještě i s tou anatomií. Jinak je to opět dvousemestrální předmět, takže zkouška bude až ve druháku v zimě.

http://41.media.tumblr.com/4cac7398ac64b2f27a77f44c6362e370/tumblr_nd4md76yAr1s24chqo1_1280.jpg


A poslední

Ochrana a podpora zdraví I - je to úplně nový předmět, který zavedli až s naší akreditací. Vůbec nevím, co od toho čekat. Přednáška je naštěstí jen 5x (takže tam půjdu) a cviko je co 14 dní. No, podle osnovy v ISu budeme psát zápočtový test a ukončení přednášky je kolokvium - v tomto případě také test. Max. počet bodů 20, hranice je 14 a odečítají se body. Ráda bych to dala už v předtermínu, co nejdřív to půjde, ale víte co mě vážně dostalo? Tohle:

AKADEMICKÉ PŘESTUPKY, PLAGIÁTORSTVÍ A NEETICKÉ CHOVÁNÍ: 

1.   Každý pokus o neetické a akademicky nepřípustné chování, například podvádění či napovídání jinému při testu, bude důvodem k disciplinárním krokům, například: 
  a) Budete požádáni o okamžité odevzdání testu a opuštění místnosti. To znamená, že přijdete o termín kolokvia a v záznamu výsledků v informačním systému získáte odpovídající ohodnocení F / 4. 
  b) Bude zahájeno disciplinární řízení. 
  c) Neúspěšné absolvování předmětu. 
  d) Vyloučení z univerzity.

2.   Během kolokvia je zakázáno používat následující zařízení: 
  a) Chytré telefony, tablety. 
  b) Počítače a notebooky. 
  c) Mít naslouchátka (pokud nejsou předepsána lékařem) či jakákoli sluchátka. 
  d) Mluvení během testu. 

* Porušení tohoto zákazu povede k výše zmíněným disciplinárním krokům. 

Jako ok, já to beru :D Jen prostě nikde nemají potřebu to až takto zdůrazňovat, jak právě u tohoto předmětu. A taky, koho by napadlo opisovat? Na medině? :D No, kdoví co to bude a jaká bude obtížnost, ale doufám, že level "easy"... Máme to mít na 4 semestry, ale ne po sobě. 

Co z toho vyplývá? Příští semestr mě čekají 4 zkoušky + kolokvium + zápočty. Doufám, že to nějak půjde, že vyučující budou hodní, že bude pozitivní konstelace hvězd a všechno dohromady a že v nejlepším případě ty zkoušky dám ještě před prázdninami, které bych si ráda užila (no hahaha...)

Tak se mějte krásně, ráda si pak u mediků-bloggerů počtu, co vás čeká! 
Zatím nadšená.

Komentáře

  1. Na histolu se radši fakt netěš, jsou to muka a bolavý oči z mikroskopu.
    kolega z 1. lf

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ou shit :D No, jsem fakt zvědavá, ale zatím užívám volna! :)

      Vymazat
  2. Histolu máme stejně jako vy, ale 50 odstínů růžové jsem ještě shánět nezačala :D Měla bych, nám semestr začíná "už" 15. února :)

    A co se týče opisování na medině - to by ses divila, můj kruh je v tom docela přeborný :D U druhého zápočtového testu z latiny jsem se bála, že spolusedícímu to šilhání už zůstane :D Já to zatím beru tak, že naučit se to stejně musím, ale jednou jsem se tomu podívání neubránila, přiznám se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už je mááám doma :D Jedna slečna- medička si dávala na instagram fotku progresek z KOH-I-NOR prodejny (nebo jak se to píše) a nám zrovna u nás ve městě taková vznikla, tak jsem tak včera na ně naběhla :D A boží! Uf, 15.? Aspoň máš ještě týden klid! :)

      Jako to, že nakoukneš očkem, to chápu, to se u nás děje taky... Ale spíš jako taháky nebo tak nechápu :D ...

      Vymazat
    2. Tak vím o lidech, co zápočťák ze vzorců z organické chemie napsali s mobilem, protože proč se to učit, když to najdu na google, že jo... Tady u toho už mi rozum zůstal stát :/

      Vymazat
    3. No ty vole :D Za 1. nechápu, jak si to mohli dovolit a za 2. nechápu, jak je nemohli chytit :O Já jsem byla posraná, když jsem si do latiny na zápočťák napsala na ruku slovíčko supositorium, které jsem si nemohla zapamatovat a ne jako ještě s mobilem :O

      Vymazat
  3. Aáááá, gratulujem k biofyzike, a musím sa pochváliť,tiež to mám! Síce tesne, ale mám to. U nás sa teda hlavne na biofyzike deje viac ako len "nakuknutie". Hlavne čo sa týka anglickej paralelky, je úplne bežné, že používajú mobily. Pri prichytení dostaneš len vynadané a prepadne ti pokus. Nemožem potvrdiť ani vyvrátiť, že sem-tam nejaký ťaháčik použijem, no. :D
    Jeden z dovodov, prečo mám tak rada doktora Upíra je, že čím ťažší test z anatómie máme, tým viac slepý a hluchý sa stáva. A keď jeho odkašlanie pri obzvlášť ťažkej krúžkovacej otázke nápadne pripomína "eeeehm, za C", úplne ho žeriem. Toľko k podvádzaniu u nás. Nám tiež začína semester 15teho. Fňuk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ti taky moooc gratuluju, jsme šikulky :D :) Já to taky mám jen těsně a hlavně z dobroty srdce našeho profesora :D Nemůžu si stěžovat!
      Hej ty brďo, já nevím, jak je to u testů třeba z anatomie (protože my jsme je zrovna s našim doktorem nepsali, ale asi nás to v příštím semestru s někým jiným čeká), ale jako taháky, mobily a tak, to prostě neexistuje... Já si myslím, že by tě stejně hned chytli :D Nevím, asi jsem naivka... Jako neříkám, že nenakoukneš k druhým (stejně je ti to většinou k hovnu, protože má každý úplně jiný test), to je normální, ale jakože taháky, to fakt nechápu :D Dám vědět do budoucna...

      Vymazat

Okomentovat